Cat poti merge cu roata de rezerva si alte informatii despre aceasta

roata-de-rezerva-

Subiectul rotii de rezerva este intotdeauna de actualitate, pentru ca este aceasta este una dintre masurile de siguranta cu care se poate echipa o masina si pe care multi soferi o iau in considerare. Chiar daca rotile de rezerva sunt o solutie temporara excelenta, este important de retinut ca acestea nu sunt concepute pentru utilizare indelungata sau pentru rularea cu viteze mari. Se recomanda sa conduci cu prudenta dupa ce ai montat roata de rezerva si sa eviti vitezele mari. Probabil ca te intrebi cat poti merge cu roata de rezerva mai exact. Haide sa exploram mai in detaliu acest subiect.

 

1. Cat poti merge cu roata de rezerva + alte informatii despre roata de rezerva care te vor ajuta sa conduci in siguranta

Fiind proiectata pentru a inlocui temporar o anvelopa dezumflata sau deteriorata, roata de rezerva este elementul cu ajutorul caruia soferii se pot asigura ca isi pot continua calatoria, chiar daca au facut pana. De obicei, rotile de rezerva sunt mai mici si mai inguste decat rotile obisnuite. Acest design compact permite depozitarea usoara a acestora in portbagaj.
Daca te preocupa cat de mult poti merge cu roata de rezerva, pentru ca vrei sa fii pregatit si informat pentru orice situatie care ti se poate intampla. Ei bine, distanta pe care o poti parcurge cu aceasta anvelopa depinde de doua lucruri : tipul de roata de rezerva pe care l-ai achizitionat si indrumarile producatorului.

roata-de-rezerva

In general, cele mai intalnite roti de rezerva sunt cele care sunt mai compacte si destinate folosirii temporare. Astfel, exista anumite limite pe care trebuie sa le respectam cu privire la distanta si viteza.

Cat poti merge cu roata de rezerva? 

O roata de rezerva tipica este mai mica si mai ingusta decat roata obisnuita, ceea ce ii afecteaza manevrabilitatea, tractiunea si capacitatea de incarcare. Prin urmare, se recomanda sa se circule cu aceasta pana la cea mai apropiata vulcanizare sau service auto, pentru a preveni eventualele accidente. Rotile de rezerva sunt o maniera excelenta de a-ti continua deplasarea, dar fiind faptul ca este imposibil sa conduci autovehiculul cu un cauciuc spart. Acestea sunt foarte practice, pentru ca tot ce trebuie sa faci este sa o ai la tine. Cu alte cuvinte, nu conteaza daca esti in oras sau in pustietate, deoarece o poti folosi oricand ai nevoie.

Totusi, cand vine vorba despre cat poti merge cu roata de rezerva, ideal este sa rulezi cu aceasta pe distante cat mai scurte posibil, fiindca ea nu este conceputa pentru a fi folosita pe distante lungi si viteze mari. De asemenea, sporeste atentia, evitand miscarile si franarile bruste, pentru ca, de multe ori, roata de rezerva nu este la fel de aderenta si suntem siguri ca nu iti doresti sa derapezi. 

De ce este aceasta un element indispensabil?

Haide sa exploram si importanta rotii de rezerva si cum se merge cu roata de rezerva. Asa cum probabil ai dedus deja, cand vine vorba despre roata de rezerva, aceasta este un element indispensabil in ceea ce priveste siguranta pe drumurile publice.

Aceasta este importanta fiindca iti asigura continuitatea calatoriei. Imagineaza-ti doar cat de neplacut poate fi sa te intorci din vacanta pentru ca ai facut pana. Iti permite inlocuirea rapida a orcarui pneu deteriorat si te ajuta si sa castigi timp, fiind cea mai rapida modalitate prin care poti rezolva o pana.

De asemenea, poti fi independent si autonom atunci cand pleci la drum, daca masina ta este echipata si cu o roata de rezerva functionala. In cazul defectiunilor minore la roti, nu trebuie sa depinzi exclusiv de serviciile de depanare rutiera sau de asistenta rutiera pentru a-ti putea continua calatoria, ci poti sa rezolvi problema singur sau cu ajutorul celorlalti pasageri. Daca roata de rezerva este una de dimensiuni normale, iti poti continua drumul, iar daca ai optat pentru o roata compacta, trebuie doar sa faci o oprire la cea mai apropiata vulcanizare, insa nu esti nevoit sa anulezi complet calatoria.

Este si o modalitate de a economisi, fiindca, daca nu reusesti sa aduci pneul intr-o stare functionala cu ajutorul unui kit de pana, roata de rezerva te va scoate cu siguranta din impas. Daca vehiculul tau nu este dotat cu una, nu te vei putea deplasa deloc si astfel intervin mai multe costuri, cum ar fi serviciul de tractare. Exista si servicii de vulcanizare care se deplaseaza la destinatia la care te afli tu, insa masina ramane imobilizata pana la ajungerea acestora, iar tu pierzi mai mult tim. In plus, o astfel de conjunctura poate fi stresanta atunci cand esti presat de timp.

 

Beneficiile unei roti de rezerva se observa mai ales atunci cand, din nefericire, faci pana in locuri izolate, unde nu este nici macar o benzinarie in jur sau poate nici semnal si iti dai seama ca brusc trebuie sa te descurci singur cu situatia. In acest context dificil, te poti apuca direct de treaba si sa montezi roata de rezerva. Astfel, cel putin, vei reusi sa ajungi in siguranta pana la cel mai apropiat loc unde te poate ajuta un specialist.

2. Cum se schimba roata de rezerva – pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru montarea rotii de rezerva

Haide sa vorbim in continuare despre cum se schimba roata de rezerva si care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru montarea rotii de rezerva. Bineinteles, inainte de a te gandi cat poti circula cu roata de rezerva, te sfatuim sa te asiguri ca aceasta este montata corespunzator si doar mai apoi sa iti continui deplasare.

In cazul in care ai facut pana si trebuie sa montezi roata de rezerva, iata pasii pe care trebuie sa ii urmezi:

In ceea ce priveste echipamentul, ai nevoie, evident, de o roata de rezerva. Aceasta trebuie sa fie umflata corect, asa ca sfatul nostru este sa ii verifici presiunea de fiecare data inainte de a pleca la drum. Roata sta tot timpul in masina ta, iar acest aspect ii poate deteriora calitatea. Asigura-te ca este depozitata corespunzator si inlocuieste-o daca este mult prea deterioarata. Mai apoi, tot ce iti trebuie este un cric, o cheie pentru roti si un triunghi reflectorizant.

Inainte de a incepe, parcheaza vehiculul intr-un loc sigur, porneste luminile de avarie si amplaseaza triunghiul reflectorizant, pentru a-i atentiona pe ceilalti participanti la trafic ca masina ta este oprita. Trage intotdeauna si frana de mana, pentru siguranta.

Daca roata pe care vrei sa o schimbi are capac, demontateaza-l folosind cheia. Apoi, slabeste piulitele de la roata, insa nu complet.

Pasul urmator este ridicarea masinii cu ajutorul cricului. Poti verifica in manualul de utilizare al masinii care este zona special destinata cricului, ea este amplasata in apropierea fiecarei roti. Monteaza cricul si roteste-l, pana cand roata este destul de ridicata de la sol. Antentie! Nu intra sub masina in timp ce ridici rotile cu cricul si nu lasa nici alte persoane sa faca acest lucru, nu este deloc sigur.   

Apoi, demonteaza piulitele complet, avand grija sa nu le pierzi.

In continuare, ia roata de rezerva si aseaz-o astfel incat sa fie bine aliniata pe discul masinii, impingand-o pana cand este corect pozitionata. Dupa asta, strange piulitele la loc, dar nu complet, doar insurubeaza-le astfel incat roata sa fie asezata in pozitie. Coboara cricul treptat, pana cand roata incepe sa atinga solul. Mai verifica o data piulitele si strange-le cat de bine poti.

La final, coboara masina de tot, pune la loc capacul si verifica inca o data, pentru a te asigura ca totul este strans corect.

Si gata, poti porni din nou la drum. Insa, nu uita cat poti sa mergi cu roata de rezerva de fapt si, daca roata pe care tocmai ai montat-o este una compacta, indreapta-te catre un specialist care te poate ajuta cu repararea cauciucului spart.

3. Tipuri de roti de rezerva – care sunt acestea?

roada de rezerva

Acum ca ai descoperit cum se monteaza roata de rezerva, iti vom prezenta in continuare ce tipuri de roti de rezerva poti alege. Stii deja ca anvelopele cu care se echipeaza masinile sunt de diferite categorii, mai precis anvelope de vara, anvelope de iarna sau cauciucuri all season.

La randul ei, roata de rezerva vine in doua variante:

Roata de rezerva de dimensiuni normale: Practic, aceasta este o roata in plus, care ar trebui sa aiba aceeasi dimensiune ca restul rotilor masinii tale. Aceasta nu ar trebui sa iti creeze probleme in ceea ce priveste distanta pe care o parcurgi, doar daca este mai mult mai uzata decat restul rotilor.

Roata de rezerva temporara, de dimensiuni reduse: Eixsta doua tipuri: compacta si pliabila. Avantajul ei este faptul ca este usor de depozitat in interiorul masinii, de obicei in spatiul destinat acesteia din portbagaj. Totusi, din punct de vedere al sigurantei, trebuie sa ai in vedere ca nu este indicat sa prelungesti folosirea acestei roti pe distante foarte lungi.

 

Indiferent de modelul pe care-l legi, poti urma pasii descrisi mai sus pentru te asigura ca stii cum se pune roata de rezerva si ca esti pregatit in caz de pana. Un alt aspect demn de mentionat cu privire la cum se inlocuieste roata de rezerva, este sa verifici periodic starea acesteia, pentru a fi sigur ca te poti baza pe ea la nevoie si sa o inlocuiesti cand nu mai poate fi folosita. 

4. Roata de rezerva vs kit de pana – pentru ce sa optezi?

Montarea rotii de rezerva poate fi dificila, astfel ca pe piata se gaseste si o alta varianta: kit-ul de pana. Acesta contine o substanta de etansare, care se introduce in pneu, pentru a acoperi gaura si un compresor de aer, prin intermediul caruia se umfla roata pana cand aceasta are presiunea dorita.

Roata de rezerva vs kit de pana 

Orice modalitate ti se pare mai usoara, roata de rezerva sau kit-ul de pana, te vei confrunta in cazul in care vei face pana cu necesitatea de a rezolva problema cat mai repede. Astfel, de ce sa nu iti faci munca mai usoara? 

Iata aici cateva dintre avantajele rotii de rezerva:

  • Montarea rotii de rezerva este mult mai rapida decat folosirea kit-ului de pana. Iar atunci cand pleci la drum lung sau ai o programare pe care nu iti permiti sa o ratezi, nu este placut sa pierzi mult timp pentru a repara o pana.
  • Roata de rezerva este o solutie mai sigura si mai fiabila, avand in vedere ca un kit de pana nu rezolva problema in totalitate, ci doar temporar. Nu ai siguranta ca lucrarea realizata cu ajutorul kit-ului va tine cat ai nevoie.
  • Fara doar si poate, kit-ul de pana este o solutie temporara si trebuie sa te indrepti cat mai repede inspre o vulcanizare.
  • Cu ajutorul kit-ului pot reapaarea doar fisurile mici, astfel ca, in cazul in care cauciucul este avariat tare, roata de rezerva este mult mai folositoare.

Lista cu avantaje pentru roata de rezerva poate continua, insa un lucru este important de retinut: siguranta ta si ai celorlalti pasageri este in joc. 

roata de rezerva

In concluzie, in acest articol am dorit sa detaliem ce este roata de rezerva si avantajele ei. De asemenea, am avut in vedere si ce rol are roata de rezerva. Aceasta este utila chiar si in viata de zi cu zi, pentru ca situatiile neplacute nu vin niciodata anuntate. Este la latitudinea noastra sa fim pregatiti intotdeauna de drum si, pana la urma, pentru siguranta si confortul nostru facem acest lucru. Motivele pentru a alegere dotarea masinii cu roata de rezerva sunt, pe scurt, faptul ca aceasta este o solutie practica si economa.

 

Surse foto: negativespace.com, unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *